You are here: Home Nauczyciele

Nauczyciele

Maria Białecka

mwww1

Pomysłodawczyni i założycielka studia MOC Oddechu, prowadzi zajęcia z hatha jogi, jogi regeneracyjnej, jogi dla kobiet w ciąży oraz pilatesu.
Pracę z ruchem rozpoczęłam w trakcie studiów na Akademii Wychowania Fizycznego. Początkowo prowadziłam zajęcia fitness i uczyłam jazdy na snowboardzie. W tym czasie, przy drobnej kontuzji poszłam na zajęcia pilates – to była fascynacja od pierwszego ćwiczenia. Od tego momentu zaczęłam przekwalifikowywać się w stronę tego holistycznego treningu. Szkoliłam się m.in. w polskiej szkole Open Mind, kończąc 3-etapowe szkolnie Pilates Matwork z Bogną Janik-Forbes oraz w szkole będącej międzynarodowym liderem treningu pilates Stott Pilates, gdzie ukończyłam kurs Reformer.
Pilates był początkiem mojego zrozumienia jak bardzo złożoną istotą jest człowiek, a same ćwiczenia pilates oprócz poprawy mojej postawy i zwiększenia mojej świadomości ciała, zaowocowały zmianami na głębszej płaszczyźnie. Naturalną konsekwencją tych zmian stała się praktyka jogi, która pokazała mi jeszcze większy wachlarz narzędzi do transformacji ciała oraz umysłu, dając także spokój ducha. Odkrywając jogę poczułam, że trafiłam do domu. Po latach własnej praktyki wybrałam się do Indii, by u źródła zrobić kurs nauczycielski w szkole prowadzonej przez uczniów BKS Iyengara – Kashmir Shaivism School of Yoga. Wracałam do tej samej szkoły jeszcze wielokrotnie m.in. na kurs przygotowujący do pracy z kobietami w ciąży oraz po porodzie Ma Yogini, a także Kurs Restorative Yoga – joga terapeutyczna.
Joga pomogła mi głębiej zrozumieć korelację między ciałem fizycznym, umysłem, emocjami i duchem. Moje dalsze poszukiwania narzędzi wspomagających proces uzdrawiania doprowadziły mnie do pracy z powięzią poprzez terapię Bowena, a także pracy z poświadomością technikami jogi nidry, hipnoterapii i innych technik oraz  pracy z energią, pracy z dźwiękiem głównie z wibracją gongów oraz bębnem szamańskim.
Podczas swoich zajęć wykorzystuję wiedzą zdobytą na szkoleniach i warsztatach oraz przede wszystkim tę, płynącą z doświadczeń własnej praktyki. Celem moich zajęć jest poprowadzić uczestników w stronę lepszego zrozumienia ciała i jego funkcjonowania, a poprzez to do lepszego zrozumienia ich samych, tak aby tę wiedzę mogli wykorzystać dla stworzenia w sobie harmonii i zdrowia.
Paulina Ferenc

SONY DSC

Z pilatesem po raz pierwszy zetknęłam się 7 lat temu. Dzięki regularnej praktyce zniknęły moje bóle w odcinku lędźwiowym pleców i złagodniało dokuczliwe napięcie w barkach. Zauważyłam, że po zajęciach u niektórych nauczycieli ból wracał, dlatego zaczęłam szukać tych na prawdę dobrych, po których zajęciach czułam lepiej. Tak trafiłam do Marii Białeckiej i co raz głębiej zaczęłam interesować się pilatesem. W końcu uznałam, że ja też chcę zostać jednym z tych dobrych nauczycieli, jakich sama wcześniej poszukiwałam. W tym czasie zrobiłam kurs instruktorski OM Mat I oraz OM Functional Stretch.
Uczestniczyłam także w wielu warsztatach: OM Zdrowy Kręgosłup, OM Pelvic Power, OM Oddech, Pilates na dużych piłkach. Wiedzę z zakresu anatomii i biomechaniki pogłębiałam na zajęciach w Warszawskiej AWF. Równocześnie prowadziłam zajęcia w warszawskich klubach oraz odbywałam praktyki pod okiem Marii Białeckiej.
Obecnie jestem zafascynowana metodą najlepszej europejskiej szkoły pilates – Body Control Pilates, której kurs Transformacyjny Body Control Pilates ukończyłam w 2017 roku.
Podczas zajęć kładę nacisk na prawidłową postawę, dokładne wykonywanie ćwiczeń i zrozumienie celu każdego ćwiczenia, aby to osiągnąć stosuję wizualizacje i korekty dostosowane do potrzeb i preferencji uczestników. Moim celem jest sprawienie, aby każdy uczestnik zajęć czuł się komfortowo, tak by w przyjaznej atmosferze mógł czynić co raz większe postępy i czuć się co raz lepie
Marta Nadratowska

fota

Praktykuję jogę od 2004 roku – początkowo w metodzie Iyengara, ale jako osoba pełna energii odnalazłam sie w dynamicznej ashtandze, w której odpowiada mi jej rytm, dynamika i przepływ (flow) pozycji. Czerpię z wiedzy wielu nauczycieli obu metod, z Polski i zagranicy, w tym z Indii (praktykowałam m.in. w Mysore pod okiem Sharata Joisa).

Z zawodu jestem instruktorką rekreacji ruchowej (AWF Katowice) i specjalistką ds. żywienia. Uwielbiam pływać, jeździć na rowerze szosowym, słuchać muzyki i gotować, po prostu – smakować życie z bliskimi ludźmi.
Na co dzień prowadzę zajęcia w stylu vinyasy – łagodne i dynamiczne oraz regeneracyjne, czerpiąc z doświadczania dwóch wyżej wymienionych metod, a także jin jogi oraz terapii powięziowej, którą się interesuje.

Edyta Sanko

fullsizeoutput_1c8

Pilates przyciągnął mnie w 2014 roku, gdy szukałam świadomej metody pracy z ciałem. Interesuje mnie ruch, który przede wszystkim wspiero ciało, a jednocześnie je wzmacnia i uelastycznia. Wiedzę zdobywałam w międzynarodowej szkole Body Control Pilates z siedzibą w Londynie, gdzie co roku jeżdzę na konferencję. Cały czas regularnie poszerzam swoją wiedzę na szkoleniach w Polsce i za granicą. Inspiruje się również innymi metodami typu anatomy trains, Franklin method znajdując tam nawiązania do Pilatesu. Jestem także trenerem personalnym.

Dlaczego akurat pilates? Pilates to świadomy ruch i to najbardziej lubię w tej metodzie, poza tym ma mnóstwo innych zalet. Wzmacnia, wydłuża a jednocześnie rozluźnia. Wymaga skupienia i uczy świadomości swego ciała. Odżywia stawy, uczy oddechu, sprawia, że kręgosłup ma silne wsparcie w postaci wzmocnionych mięśni wokół niego. Uczy prawidłowej postawy ciała, jednocześnie wzmacniając centrum tzw. core. Dzięki temu ciało jest bardziej odporne na urazy i poprostu sprawniejsze.

Za to wszystko uwielbiam tę metodę i z ogromną radością dzielę się swoją wiedzą na zajęciach. Zależy mi na tym, żeby uczestnicy zajęć lepiej rozumieli swoje ciało i ruch, który wykonują. Każdy ruch może być wykonany na wiele sposobów, a wszystko zależy od tego na czym skupimy swoja uwagę.

Viola_B&W (3)

 

Wiola Kociszewska
Jestem dyplomowanym psychologiem klinicznym, a moja praca dyplomowa dotyczyła badan nad stresem chronicznym i wypaleniem. Od 20 lat funkcjonuję w otoczeniu, gdzie stres wdycha się jak powietrze. Pomyśl o tym porównaniu. Każdego dnia oddychasz stresem jak spalinami i smogiem. Po latach nawet tego nie zauważasz. Ale Twoje ciało daje Ci znaki, że najwyższy czas na zmiany.

Jako psycholog kliniczny wiem o wpływie stresu i traumy wystarczająco dużo, by jako praktyk i instruktor z uprawnieniami zachęcać do poznania metody TRE®.

Tu znajdziesz więcej informacji o mnie i o metodzie TRE®

http://traumaprevention.com 

fuksja w stodole duże (34 of 58)

 

Iga Kruk-Żurawska
Praktykuję ashtanga jogę od 2014 roku. Na początku joga miała być dla mnie przede wszystkim remedium na problemy z kręgosłupem, ale szybko stała się czymś więcej. Stawanie na macie traktuję z jednej strony jako czas tylko dla siebie, z drugiej – jako swego rodzaju trening na resztę życia. Dzięki jodze uczę się cierpliwości i spokoju, zyskuję wiarę w swoje możliwości, ale też przekonanie, że należy być dla siebie wyrozumiałym i że czasem trzeba odpuścić. Joga to dla mnie przede wszystkim praca nad sobą, wykonywana na bezpiecznym terytorium maty. Odbyłam trening nauczycielski pod okiem Ani Chomczyk (Yoga Shala w Białymstoku), praktykowałam pod okiem Kino MacGregor, Sharmili Desai, Very Simões i Krystiana Mesjasza. Więcej o mnie znajdziecie na stronie: www.justbreathe.pl